תעודה של 12 שנות לימוד

תעודה זו מעידה על למידה סדירה של התלמיד במהלך 12 שנות לימוד. התעודה מוענקת לכל בוגר בית ספר תיכון שלקח חלק בפעילות בית ספרו ונכח ב-80% מתכנית הלימודים בחטיבה העליונה, בכל אחת משנות הלימודים, עד סוף כיתה י”ב. התעודה תונפק על ידי משרד החינוך לכל תלמיד שיעמוד בדרישות ולא יהיה זכאי לתעודת בגרות או לתעודת גמר.

להלן מבנה התעודה:

התעודה תנאי הסף לתעודה הגורם המאשר את הזכאות לתעודה שלבי ההמשך
סיום 12  שנות לימוד

 

נוכחות ב-80% מתכנית הלימודים בחטיבה העליונה בכל אחת משנות הלימודים עד סוף כיתה י”ב משרד החינוך תעודת גמר או תעודת בגרות

תכנית בחינות הבגרות בנתיב העיוני

 

על התלמיד לבחור 2 מקצועות התמחות ( הגברה) 1 מתוך אשכול א’ ואחד מתוך אשכול ב’.

קבוצת התמחות תיפתח בתנאי שירשמו אליה לפחות 15 תלמידים.

 

אשכול א’ אשכול ב’
פיסיקה מחשבים
ספרות אזרחות
תקשורת – רדיו ערבית
אמנות כימיה
ביולוגיה גיאוגרפיה
מדעי החברה מזרחנות
רוסית
מחול

 

נתיב טכנולוגי

התלמיד זכאי לתעודת בגרות טכנולוגית בתנאי שילמד לפחות 21 יח”ל , וייבחן בהם יעמוד ב 3 בחינות בגרות במקצועות טכנולוגיים ומדעיים, בחינה אחת לפחות מכל אחת מ – 3 קבוצות המקצועות א’ – ב’ – ג’ כנדרש בכל  מגמה.

בנוסף על כך , חובה על התלמיד ללמוד חנ”ג ולהשיג ציון של לפחות 55 .

יחידות הלימוד מורכבות ממקצועות חובה וממקצועות בחירה ע”פ מגמת ההתמחות .

גרעין חובה                                                                    מקצועות בחירה

 

מקצוע יח”ל
תנ”ך 2
לשון והבעה עברית 2
ספרות 2
היסטוריה 2
אזרחות 2
מתמטיקה 3
אנגלית * 4-5

 

מקצוע:
אומנות
תקשורת רדיו

  

 * מינימום נדרש כתנאי קבלה באוניברסיטאות

דרישות חובה נוספות

א. 180 שעות חנ”ג לאורך  3 שנים.

ב. מקצוע מדעי בהיקף של 90 שעות .

ג. 2 מקצועות בהשכלה כללית בהיקף של 60 שעות .

ד. לאורך 3 שנים יהיה חייב התלמיד להשתתף באופן פעיל בתכנית לימודים להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית קהילתית , ולעמוד בדרישות המצוינות בה .

גרעין הבחירה

גרעין הבחירה שונה ממגמה למגמה , ראה פירוט והרחבה במגמות הטכנולוגיות השונות.

כיתת אומ”ץ-אתגר

מתוך אמונה שכל תלמיד יכול אנו בונים את כיתת אומ”ץ.

כיתת האומ”ץ הינה כיתה ייחודית בה ילמדו תלמידים שנבחרו ע”י הנהלת ביה”ס והביעו מחויבותם ללמוד בה לקראת השגת תעודת בגרות מלאה.

תלמידי אומ”ץ לומדים במסגרת מיוחדת , קטנה יותר, עם מורה ושני מתרגלים בו-זמנית, את כל מקצועות הלימוד.

היקף השעות שהם לומדים בכל מקצוע גדול וזאת על מנת לסייע בידם להצליח בלימודים.

תוכנית בחינת הבגרות של תלמידי אומ”ץ שונה משל התלמידים האחרים והיא כוללת את כל

 

כיתת אומ”ץ נשענת  רבות על המוטיבציה של התלמיד ולכן כל הפעילות של מחנך הכיתה עוסקת בנדון.

תלמידי אומ”ץ מחוייבים במשמעת עצמית גדולה ועמידה בתנאים לימודיים לקראת השגת היעד תעודת  בגרות מלאה.

תכנית הלימודים במסגרת אומ”ץ משמעותית ותובענית ודורשת אחריות ומחויבות אישית מכל תלמיד בכתה, לרבות בקור סדיר, השתתפות בשיעורי תגבור ומרתונים לימודיים, מעבר לשעות הניתנות על פי המערכת.

 

מקצוע ההגברה של תלמידי  האומ”ץ הוא אומנות.

 

כיתת מב”ר

תלמידי כיתת מב”ר  ילמדו במסלול לקראת השגת תעודת בגרות רגילה, גודל הכיתה היקף שעות הלימוד, ואסטרטגיות ההוראה בכיתה זו שונות מהכיתות העיוניות הרגילות שכן אוכלוסיית היעד של כיתה זו מורכבת מתלמידים הזקוקים לתמיכה להשגת תעודת בגרות.

תלמידי נבחרת עיונית זכאים לכל מועדי בחינות הבגרות:

 

תלמידי כיתת מב”ר יאותרו ע”י הנהלת ביה”ס,ויתחילו בתהליך ההכשרה לקראת החטיבה העליונה בחופשת הקיץ, לקראת המעבר לתיכון, במקצועות שונים בהם הם זקוקים לחיזוק. חשוב לציין שבכיתה זו לא ישובצו תלמידים מאתגרים משמעתית .

 

מקצוע ההגברה של תלמידי  המב”ר  הוא אומנות.
תוכניות הלימודים

בתחומי הדעת השונים