מגמת מדיה ופרסום – תקשורת אלקטרונית בהתמחות רדיו
המגמה לטכנולוגיות תקשורת,רדיו מדיה ופרסום ברמת 10 יח”ל – סרטון המגמה
ענף תקשורת ההמונים הינו אחד הענפים המפותחים ביותר בעידן המודרני, תחום זה מאפשר לנו נגישות מרבית לחדשות ולאקטואליה בארץ ובעולם וכן יש בו בכדי לספק ולהעשיר את תרבות הבידור שלנו באופן ניכר.
זהו תחום מודרני שהחל את דרכו במהלך המאה העשרים ובימים אלו מהווה את אחד הענפים ברי הסמכות וההשפעה העצומים ביותר בחברה העולמית.
אמצעי התקשורת עברו שינויים רבים בשנים האחרונות והשתפרו ללא הכר מבחינה טכנולוגית, וכיום אין אדם אשר אינו חשוף לאחד מאמצעי התקשורת להמונים: לעיתונות, לרדיו, לטלוויזיה, ובעיקר לרשת האינטרנט שהפכה להיות חלק בלתי נפרד מחיי הפנאי שלנו.
הלימודים במסלול מקנים הזדמנות ייחודית להעמיק בתיאוריות ובמחקרים , להשפיע על דעת הקהל הלאומית והבינלאומית, להבין בצורה הטובה ביותר את הדרך בה עולם התקשורת משפיע על החברה . העמקה זו מאפשרת להבין באופן ברור יותר את יחסי הגומלין בין הגורמים השונים ואת האינטרסים שלהם.
לימודי התקשורת בבית-הספר נועדו להקנות ללומדים התמחות עיונית ומעשית בתחומים רבים ומגוונים, השכלה בין- תחומית בקומוניקציה, רכישת כושר ביטוי עצמי, מעורבות חברתית ואזרחית, ניתוח תהליכי תקשורת במדיה השונים ועוד…
אין ספק שהוראת התקשורת היא אתגר מתמשך, זאת משום היותו מקצוע פתוח ואקטואלי המתעדכן כל הזמן ונושק לתחומים רבים נוספים.
בעידן הנוכחי אנו חשופים ומבלים זמן רב בצריכת תקשורת יותר מאשר בכל פעילות פנאי אחרת, ולפיכך יש חשיבות רבה מיוחדת להוראת התקשורת בבתי –הספר
על תוכנית הלימודים:
לימודי תקשורת וחברה – רמת 5 יח”ל
לימודי רדיו – רמת 3 יח”ל
עבודת סמינר – רמת 2 יח”ל
תקשורת וחברה
הקניית כלים לניתוח, הערכה וביקורת של כל הידע שאליו אנו חשופים בכל אמצעי התקשורת השונים.
במרכזו של המקצוע עומדת חווית הצפייה בטלוויזיה הרב ערוצית , כמדיום דומיננטי שמשקף ומעצב את ההוויה התרבותית, החברתית והפוליטית.
בין הנושאים הנלמדים: מודלים בתקשורת, פוליטיקה, סדר יום וחדשות, הפרסום כתקשורת להשגת מטרות , חופש הביטוי, ז’אנרים בטלוויזיה, אירועי מדיה ועוד…
רדיו
במהלך הלימודים במגמת הרדיו לומדים התלמידים את המקצועות הרלוונטיים להפקה ושידור, תוך כדי התמקדות בקריינות והגשה, עריכה מוסיקלית, תחקיר עיתונאי, כתיבה עיתונאית, טכנאות שידור ועריכה .
כל אלה מקנים ללומדים את המסלול כלים אופרטיביים להתמודדות עם הפקות משודרות מקצועיות ואיכותיות.
כל תלמידי המגמה ייהנו בין היתר משידורים בתחנת הרדיו שממוקמת במתנ”ס הקהילתי – תחנת רדיו חינוכית שבחסות “קול ישראל”, המשדרת בתדר 106FM.
השידורים בתחנת הרדיו הם חלק בלתי נפרד ממסלול לימודי הרדיו, כאשר במהלכן של ההפקות ברדיו התלמידים צוברים יידע וניסיון רב וכל שכן מקום ליישום כל מה שנלמד במהלך הלימודים.
עבודה סמינריונית
עבודת חקר המאפשרת לתלמידים להתעמק באופן עצמאי בסוגיה מתחום התקשורת המעניינת אותם במיוחד ולערוך בה מחקר משלהם. מבנה העבודה הסמינריונית דומה במידה רבה למבנה של דוח או מאמר מדעי ולכן עליהם להקפיד על נוהלי ההגשה ועל כללי הכתיבה המקובלים בעבודה שכזו. (תוכן עניינים, תקציר, מבוא, סקירה ספרותית, מתודולוגיה, דיון, ביבליוגרפיה ונספחים).
אז מה נחוץ כדי ללמוד במגמה ?
- ממוצע ציונים גבוה והישגים גבוהים במקצועות השפה .
- כושר ביטוי עצמי גבוה, יצר סקרנות, ידע עולם רחב וכישרון יצירתי.
- יכולות גבוהות בדיבור ושפה, כתיבה וניסוח ברמה גבוהה.
- ראיון אישי ומבחני ידע כללי על-פי החלטה.
- חשיבות רבה לידע וניסיון במחשבים (חלונות,Office, בניית אתרים, עיצוב גרפי, תוכנות לעריכת סאונד, וידיאו וכו’… ) .
- רצינות, אחריות, משמעת עצמית גבוהה ויכולת עבודה בצוותים.
מאחלים לכם בחירה נבונה ובעיקר נכונה – בהצלחה!