מגמת מחול

“אתה חייב לאהוב מחול כדי לדבוק בו.  … דבר לא יישאר,  מלבד הרגע החמקמק שבו אתה מרגיש חי…”    

             (מרס קאנינגהאם, הכוריאוגרף האמריקני 1919-2009). 

קישור לסרט המגמה: 

מגמת המחול מאפשרת חשיפה חווייתית לעולם המחול באמצעות שיעורים מעשיים ועיוניים, בהיקף של 5 יח”ל למחול.  השיעורים המעשיים מתקיימים ב-2 סטודיואים הנמצאים בביה”ס.  במסגרתם – משכללים את היכולת התנועתית, מפתחים חשיבה מקצועית, מצוינות גופנית, ותורמים לפיתוחה של שפה תנועתית אישית.  השיעורים העיוניים – מרחיבים את הידע התיאורטי, התומך בתהליכים המעשיים המתרחשים בסטודיו באמצעות חשיפה ליצירות מחול וליצירות מוזיקה.

הלימודים כוללים:          

2 יח”ל – מקצועות מעשיים: בלט קלאסי, מחול מודרני, קומפוזיציה.

3 יח”ל – מקצועות עיוניים: תולדות המחול, מוזיקה למחול, אנטומיה למחול.

בלט קלאסי  שפה תנועתית טכנית, באמצעותה מגיעים התלמידים לשליטה נכונה ומדוייקת, ורוכשים כלים להמשך התפתחותם הגופנית.

דרכי היבחנות: במסגרת 70% – מבחנים מעשיים, עבודה שוטפת, עמידה בקוד לבוש.  במסגרת 30% – העמקת ההבנה במושגי השפה הטכנית בכתב ובע”פ ובניהול מחברת מחול.

מחול מודרני  שיעורים המובילים לטווח התנסות רחב של תנועה, תוך שימת דגש על שחרור, זרימה תנועתית בחלל, וקשר חזק לעבודת ריצפה.

דרכי היבחנות: במסגרת 70% – מבחנים מעשיים, עבודה שוטפת, עמידה בקוד לבוש.  במסגרת 30% – העמקת ההבנה במושגי השפה הטכנית בכתב ובע”פ ובניהול מחברת מחול.

קומפוזיציה: תחום המאפשר חיפוש תנועתי ויצירה אישית, תוך מתן כלים לגיבוש שפה אישית ומקורית של התלמיד הרוקדים.

דרכי היבחנות: במסגרת 70% – הגשת תרגילים מעשיים ועמידה בלו”ז שייקבע ע”י המורה, עבודה שוטפת, הגשת נייר עמדה.  במסגרת 30% – פרויקט משותף עם תחום הדעת תולדות המחול.

ולדות המחול  שיעורים המביאים את הרקע ותהליכי ההתפתחות של המחול האמנותי בעולם, בהם נרכשת יכול ניתוח וחשיבה ביקורתית בנוגע ליצירות ושפת מחול.  דרכי היבחנות: במסגרת 70% – מבחנים עיוניים, למידה שוטפת, מטלות צפייה.  במסגרת 30% – נושאי רשות מתוך אתר מפמ”ר, שייבחרו ע”י המורה.

*** בשכבת י”א – פרויקט משותף עם תחום הדעת: קומפוזיציה.

 

מוסיקה למחול  למוד יסודות במוסיקה, ויצירות בולטות במוסיקה למחול.  דרכי היבחנות: מבחנים עיוניים, למידה שוטפת, מטלות האזנה.

אנטומיה יישומית למחול  לימוד חוויתי של מערכות הגוף וניתוח תפקודם בתנועה.  דרכי היבחנות: מבחנים עיוניים, למידה שוטפת, עבודות הגשה.

דרישות המסלול:

  • נוכחות עקבית וסדירה.  הפגנת מחויבות לתהליך הלמידה הגופני.
  • רכישת תלבושות עפ”י דרישת המקצועות המעשיים.
  • תוכנית העשרה – צפייה במופעי מחול והשתתפות בסדנאות מחול.

“דרך הרוח “

תוכנית עירונית ללימודי מדעי הרוח במסגרת כיתה עירונית – אוניברסיטאית  

שותפי התוכנית : קרן ראש”י  ועריית קרית גת .

מטרת התוכנית : קידום לימודי מדעי הרוח .

תחומי הדעת : ספרות , פילוסופיה , תנ”ך והיסטוריה .

מקום הלימודים : אוניברסיטת בן גוריון בימי רביעי בין השעו 16:30 – 20:00 .

משתתפים : תלמידים מכל מחוז דרום המעוניינים ללמוד ולהגביר מקצועות מתחומים אלו .

דרכי הוראה : ההוראה כוללת הרצאות , כתיבה וקריאה , שימוש בסרטים , כנסים ורב שיח .

התלמידים נבחנים בבחינת הבגרות בהתאם לדרישות משרד החינוך וכותבים עבודת גמר .

דרכי הערכה : מבחנים  ועבודות .

 

צוות הפדגוגי של אוניברסיטת בן גוריון נמצא בקשר הדוק עם בית הספר בכל הקשור להישיג לומד ונוכחות .

תחילת שנה”ל – אוקטובר 2017 .

כנס מועמדים – לאחר הפסח